Zajedno za potrošače

Objavljeno: 16.3.2018.
Zajedno za potrošače

Financijske usluge kompleksne su usluge koje uključuju brojne rizike te je ključna informiranost i edukacija potrošača, rekao je guverner Hrvatske narodne banke na okruglom stolu “Kako povećati informiranost potrošača u Republici Hrvatskoj?” održanom u sklopu obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača u organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta 15. ožujka 2018. godine u Muzeju Mimara u Zagrebu.

Hrvatska narodna banka ne rješava pojedinačne prigovore potrošača, no nadzire i utvrđuje poštuju li institucije iz nadležnosti HNB-a važeće zakonske i druge odredbe o zaštiti potrošača te osigurava da se potrošačima transparentno pružaju točne i ažurne informacije, objasnio je guverner. Također, HNB izdaje preporuke te objavljuje niz informacija, upozorenja i pojašnjenja na svojoj internetskoj stranici.

Poseban naglasak HNB stavlja na edukaciju mladih, učenike osnovnih i srednjih škola koji će se tek susresti s donošenjem financijskih odluka, naglasio je guverner te najavio daljnje edukativne aktivnosti Hrvatske narodne banke.

Na okruglom stolu o zaštiti potrošača uz guvernera Vujčića raspravljali su Martina Dalić, potpredsjednica Vlade Republike Hrvatske i ministrica gospodarstva, Mario Weber, ravnatelj Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske komisije u Republici Hrvatskoj, Marija Vučković, državna tajnica u Ministarstvu poljoprivrede i Ilija Rkman, predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača.

U atriju Muzeja Mimara potrošači su tijekom cijelog dana na informativnim pultovima mogli saznati o svojim potrošačkim pravima.