Hrvatska narodna banka izdaje odobrenje za pružanje usluga kreditnog posredovanja za stambene potrošačke kredite pod uvjetima propisanima Zakonom o stambenom potrošačkom kreditiranju (NN, br. 101/2017.).
Pravna osoba koja namjerava pružati usluge kreditnog posredovanja podnosi Hrvatskoj narodnoj banci na obrascu zahtjev za izdavanje odobrenja zajedno s potrebnom dokumentacijom. Iznimno zahtjev za izdavanje odobrenja podnosi kreditna institucija ako kreditni posrednik namjerava pružati usluge samo za tu kreditnu instituciju.
Zahtjev za izdavanje odobrenja s propisanom dokumentacijom dostavlja se poštom na adresu:
Ured za praćenje zaštite potrošača
Hrvatska narodna banka
Trg hrvatskih velikana 3
10 002 Zagreb
Postupak podnošenja zahtjeva i potrebna dokumentacija detaljnije su propisani u Odluci o potrebnim znanjima i stručnosti osoblja kreditnih institucija i kreditnih posrednika te o zahtjevima i postupku za izdavanje odobrenja za pružanje usluga kreditnog posredovanja (NN, br. 107/2017.) i Odluci o izmjenama i dopunama Odluke o potrebnim znanjima i stručnosti osoblja kreditnih institucija i kreditnih posrednika te o zahtjevima i postupku za izdavanje odobrenja za pružanje usluga kreditnog posredovanja (NN, br. 22/2019.)
Ako kreditni posrednik udovoljava potrebnim uvjetima, Hrvatska narodna banka nakon provedenog postupka analize zaprimljenog zahtjeva i dokumentacije izdaje rješenje kojim odobrava pružanje usluga kreditnog posredovanja. Takvo rješenje sadržava popis svih usluga za koje je kreditni posrednik dobio odobrenje i naziv kreditne institucije uz koju je kreditni posrednik vezan i za koju te navedene usluge može pružati. Nakon izdavanja takvog rješenja, Hrvatska narodna banka posrednika upisuje u registar kreditnih posrednika.
Ako se nakon provedene analize zahtjev kreditnog posrednika za pružanje usluga kreditnog posredovanja rješenjem odbija, informacija o tome dostavlja se i Ministarstvu financija u svim onim slučajevima kada kreditni posrednik od ranije posluje na temelju odobrenja iz članka 21. Zakona o potrošačkom kreditiranju.
Hrvatska narodna banka propisala je i mogućnost izdavanja rješenja pod odgodnim uvjetom ako kreditni posrednik zbog opravdanih razloga nije pri podnošenju zahtjeva priložio potvrdu o posjedovanju znanja odnosno dokaz o osiguranju od profesionalne odgovornosti ili drugo odgovarajuće jamstvo. U takvim slučajevima Hrvatska narodna banka nastavlja pratiti rokove u kojima kreditni posrednik mora ispuniti sve potrebne uvjete te po primitku dokumentacije kojom se dokazuje udovoljavanje uvjetima obavještava kreditnog posrednika o njihovu pozitivnom ispunjenju. Tek nakon zaprimanja takve obavijesti od Hrvatske narodne banke, kreditni posrednik može početi pružati usluge kreditnog posredovanja.
Svako ažuriranje statusa kreditnog posrednika Hrvatska narodna banka upisuje u registar.
Ako kreditni posrednik koji je dobio odobrenje od Hrvatske narodne banke želi pružati usluge kreditnog posredovanja u drugim državama članicama, o tome mora prethodno obavijestiti Hrvatsku narodnu banku. Postupak i sadržaj obavješćivanja detaljnije su propisani u Odluci o obavješćivanju o prekograničnom pružanju usluga kreditnog posrednika (NN, br. 107/2017.). Nakon provjere podataka iz dostavljene obavijesti Hrvatska narodna banka dostavlja obavijest o putovnici za toga kreditnog posrednika nadležnom tijelu za kreditne posrednike u državi članici u kojoj posrednik namjerava pružati usluge.
Prema istoj proceduri i kreditni posrednici iz drugih država članica EU-a putem svojih nadležnih tijela dostavljaju obavijesti o putovnici Hrvatskoj narodnoj banci u kojoj uz druge obvezne podatke navode popis usluga koje namjeravaju pružati na području Republike Hrvatske. Hrvatska narodna banka objavljuje popis svih kreditnih posrednika za koje su uredno dostavljene obavijesti o putovnici.